شرکت تامین آلیاژ کارا صنعت

مزیت خرید فرومنگنز پرکربن از «کارا صنعت»

فرومنگنز پرکربن در صنعت فولادسازی به ‌ویژه در تولید فولادهای با کیفیت بالا کاربرد بسیار دارد و خرید آن از طریق شرکت تامین آلیاژ «کارا صنعت» از مزیت‌هایی چون قیمت مناسب و تحویل بار به صورت پلمپ شده هندی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی شرکت تامین آلیاژ کارا صنعت، هند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فرومنگنز در سطح جهانی و نزدیک‌ترین کشور تولیدکننده اصلی این محصول به ایران از لحاظ جغرافیایی است و بر همین اساس شرکت «کارا صنعت» با بارگیری مستقیم فرومنگنز از این کشور و دپو آن در انبار بندرعباس و تهران، در تلاش است محصولی با کیفیت با قیمتی مناسب به مشتریانش عرضه کند.

فرومنگنز هندی با تاییدیه «اس‌جی‌اس / SGS» به عنوان یک شرکت چندملیتی کنترل کیفیت وارد کشور می‌شود و همین کیفیت بالا شاید اصلی‌ترین دلیل برای جا افتادن این محصول در بازار کشورمان به شمار می‌رود.

«کارا صنعت» در تلاش است تا در آینده نه چندان دور به هاب تهیه و توزیع فرومنگنز به ویژه فرومنگنز پرکربن در سطح ایران تبدیل شود و از آنجایی که به مشتریان وفادارش امتیازهای خرید ویژه عرضه می‌کند، شبکه‌ توزیع این شرکت روز به روز در حال ریشه دواندن است.

گفتنی است فرومنگنز به سه دسته شامل پرکربن، کم‌کربن، کربن‌متوسط تقسیم‌بندی می‌شود و این محصول وارداتی در شرکت «کارا صنعت» در دانه‌بندی‌های مختلف جهت کاربردهای متفاوت قابل تامین است.

فرومنگنز پرکربن ferromanganese
فرومنگنز پرکربن ferromanganese

فرومنگنز را بیشتر بشناسیم

فرومنگنز که با علامت اختصاری «FeMn» شناخته می‌شود، یکی از پرکاربرد‌ترین فروآلیاژها در صنایع ریخته‌گری فولاد و چدن به شمار می‌رود و از ترکیب اکسید آهن با سنگ منگنز در کوره‌های قوس الکتریک یا کوره بلند به دست می‌آید.

یکی دیگر از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده فرومنگنز، کربن بوده که بر اساس میزان آن دسته‌بندی می‌شود و از عناصر دیگر موجود در آن مقادیر کمی فسفر، گوگرد و سیلیس است.

از فرو منگنز در ذوب فلزات برای اکسیژن‌‎زدایی استفاده می‌شود و پس از ترکیب این عنصر با گوگرد تولید سولفور منگنز ( Mns) می‌کند و باعث می‌شود تاثیر نامناسب سولفور آهن کاهش پیدا کند و مقاومت آلیاژ را افزایش دهد.

فرومنگنز باعث خوش‌تراشی فولاد و چدن می‌شود و با اضافه شدن مقدار مشخصی فرومنگنز در آلیاژ، خطر شکست‌پذیری قطعات کاهش پیدا می‌کند؛ همچنین سرعت سرد شدن مذاب را نیز  کاهش می‌دهد و باعث سختی قطعات می‌شود.

فرومنگنز با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

فرومنگنز یک آلیاژ ترکیبی از آهن و منگنز است که معمولا در صنایع فولادسازی و متالوژی استفاده می‌شود و از ویژگی‌های فرومنگنز باکیفیت می‌توان به میزان منگنز و ناخالصی، ساختار دانه‌ای یکنواخت، مرکزیت و همگنی، استحکام و سختی و موارد متعدد دیگر اشاره کرد که بخشی از آنها در ذیل بررسی می‌شود:

  • محتوای منگنز: فرومنگنز باکیفیت باید حاوی درصد مناسبی از منگنز باشد که معمولا بالای 70 درصد است و این میزان از منگنز، خواص مکانیکی فولاد را بهبود می‌بخشد.
  • میزان ناخالصی: فرومنگنز باکیفیت باید حداقل ناخالصی‌هایی مانند فسفر و گوگرد را داشته باشد و هرچقدر میزان این ناخالصی‌ها کمتر باشد، کیفیت بهتر است.
  • ساختار دانه‌ای: ساختار دانه‌های یکنواخت و ریز در فرومنگنز باکیفیت یکی از عوامل مهم برای افزایش خواص مکانیکی مانند استحکام و چقرمگی است.
  • مرکزیت و همگنی: فرومنگنز باکیفیت باید از لحاظ ترکیب شیمیایی و فیزیکی یکواخت باشد تا در بهره‌برداری مشکلاتی به وجود نیاید.
  • پایداری دما: توان نگهداری خواص در دماهای بالا و طولانی مدت، به خصوص در فرآیندهای ذوب و ریخته‌گری از دیگر ویژگی‌های فرومنگنز باکیفیت است.
  • استحکام و سختی: فرومنگنز باکیفیت باید دارای استحکام و سختی مناسب باشد تا ویژگی‌های مکانیکی فولاد را ارتقا دهد.
  • قابلیت ذوب و ریخته‌گری: فرومنگنز باکیفیت در دماهای پایین‌تری ذوب می‌شود و قابلیت ریخته‌گری خوبی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت «تامین آلیاژ کارا صنعت»، این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا فرومنگنز باکیفیت بتواند در بهبود خواص فولاد و افزایش عملکرد محصولات نهایی کمک کند و از آنجایی که تعداد آنها زیاد است، می‌توانید در هنگام خرید به ارزیابان این شرکت و استاندارد SGS اعتماد کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه انتخاب و خرید فرومنگنز و سایر محصولات، با مشاوران متخصص ما در «کارا صنعت» تماس بگیرید. تیم ما آماده است تا با ارائه راهکارهای بهینه و پاسخ به سوالات شما، بهترین گزینه‌ها را برای نیازهای صنعتی شما معرفی کند. ما متعهدیم که با دانش و تجربه خود، شما را در تمام مراحل تأمین مواد اولیه همراهی کنیم.

📞 تلفن: 02147004352

✉️ ایمیل: TaKaraSanat@Gmail.com

هم‌اکنون با ما تماس بگیرید و از تخصص و تجربه تیم ما بهره‌مند شوید!

اطلاعات تماس …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا